20 June 2013

Usah Fanatik dengan Menjadikan Pemain Bola Antarabangsa Sebagai Idola

Salam Khamis yang membahagiakan,

Esok, hari jumaat yang dinantikan.Buat para pelajar dan seluruh remaja dan pembaca sekalian,
Bola sepak adalah sukan yang diharuskan jika tidak bersalahan dengan hukum agama. Berniat menjadi pemain bola tiada salahnya selagi tahu batas-batas sebagai pemain bola beragama Islam. Amat payah untuk melihat pemain bola dalam Liga Malaysia memakai seluar biarpun dua lapis yang menutup paha. Di Kelantan yang diketuai ulamak puntidak pernah menasihati pemain Kelantan agar menjadi contoh pasukan bola sepak yang beriman. Bermain dalam keadaan menutupi aurat. Ada caranya...

Bagi peminat bola, meminatinya pun tiada salahnya selagi tidak meninggalkan solat atau mengabaikan beban syariat yang lain. Cukup mengecewakan apabila ramai belia atau muda-mudi menonton bola sampai lewat malam atau hujung pagi lalu gagal menunaikan solat subuh. Inilah golongan yang rugi dan menyesal di akhirat kerana melakukan perkara sia-sia.

Karim Benzema dan Ribery akan dihukum kerana meniduri pelacur bawah umur.
Semua remaja akan menzikiri nama-nama besar seperti Ronaldo (Brazil), Cristino Ronaldo, Rooney, Ribery dan Karim Benzema serta lain-lain pemain lagi yang berbakat dan mengkagumkan. Alangkah rosaknya manusia ini dari segi akhlaknya. Buktinya saya petik dari akhbar Berita Harian (20.06.2013):

Dokumen mahkamah mendakwa Ribery membayar Zahia Dehar £600 (RM2,961) untuk mengadakan hubungan seks di sebuah hotel pada 2009, manakala Benzema disyaki membayarnya £400 (RM1,974) untuk tujuan sama pada 2008.



Inilah salah satu kerosakan sahsiah pemain bola. Adakah anda sanggup melihat idola anda ialah....


Coretan: Muhd Shatar

SILA KLIK UNTUK MENGIKUTI TULISAN BLOG INI YANG BERLALU