01 February 2010

Siri Kebenaran al-Quran 1: Keajaiban Mawar Merah & Pecahan Bintang


Salam Kebenaran,
Mahukah anda menyaksikan kebenaran al-Quran. Jelas apa yang dinyatakan oleh Nabi Muhammad pada 1431 tahun yang lalu bukan kata-katanya melainkan wahyu Allah SWT.

Maha Suci ALLAH dalam firmannya.
Gambar di sebelah merupakan gambar salah satu dari jutaan bintang yang diambil dengan teleskop yang paling canggih oleh para saintis.
Menakjubkan! Apa yang dinyatakan oleh oleh dalam kitab al-Quran sejak 1400 tahun yang lalu terbukti kebenaran, mengalahkan kajian para saintis yang bertungkus lumus menyelidiki angkasaraya. Mari kita saksikan kebenaran kalimah ALLAH SWT.


Bacalah dengan nama Tuhanmu yang Maha Pemurah Lagi Penyayang.

Maka apabila langit telah terbelah dan menjadi merah mawar seperti (kilapan) minyak. (Surah al-Rahman, ayat 37)








ALLAH YA ALLAH, ALLAH YA ALLAH




Cuba bayangkan:
Rahsia kecantikkan Mawar Merah, adalah lahir inspirasi kejadian letupan besar (Big Bang) yang telah ditemui oleh para saintis yang mengatakan telah berlaku letupan besar di alam semesta ini - yang akhirnya menghasilkan ratusan juta nebula-nebula yang seakan-akan mawar merah jika dihayati bagi orang yang menghargai nilai estetika keindahan dalam makna keagungan-Nya.
Hari ini - dan dari dahulu aku mengkagumi bunga mawar merah sebagai simbol kecintaan abadi kepada seseorang yang harus dicintai, sungguh besar rahsia dari khazanah kebesaran-Mu Ya Allah.
Hari ini - aku bersaksi akan kebesaran-Mu dengan sekuntum Mawar Merah.

Oleh: Muhammad bin Abdullah @ Ab Shatar

No comments:

SILA KLIK UNTUK MENGIKUTI TULISAN BLOG INI YANG BERLALU